fredag 15 november 2013

Kulturupplevelser

Jag och Brita var på Östgötateatern och såg pjäsen "Innan jag fyller 67". Det är en stor tillgång att vi har en teater som håller så hög klass som Östgötateatern. Teatern har duktiga skådespelare och har ett spännande utbud av uppsättningar. Kvällens föreställning, som bygger på en bok av Jane Juska är inget undantag. Gunnel Samuelsson gör en fantastisk huvudroll som den pensionerade engelskaläraren Jane Juska. Så här skriver Jane själv i programmet: "1999 satte jag in min annons i New York Book of Reviews och det fungerade. Jag hittade män att leka med, några att anklaga, några jag blev galen på och några fick mig att gråta och andra att skratta. Nu fattades inte dramatik i mitt liv längre." I pjäsen får vi också följa hennes relation till sonen Andy, som spelas på ett gott och trovärdigt sätt av Sven Angleflod. Som alltid bjöd Östgötateatern på en fantastisk kulturupplevelse. Väl hemma så blev det andra halvlek mellan Portugal och Sverige. Efter Portugals seger så blir det otroligt spännande på tisdag när returmötet spelas i Sverige. Det är all idrotts charm! Man vet aldrig i förväg hur det ska sluta.

Inga kommentarer: